Festa Societat Inclusiva

Aquest dissabte 26 de maig es va celebrar la Festa per a la Societat Inclusiva , a la Fragata de Sitges. La iniciativa va comptar amb moltes activitats i espectacles. La nostra escola hi va tenir una participació especial. Tots els nens i nenes de primària van treballar la temàtica de la inclusió de les persones amb discapacitat en la societat. Conjuntament van elaborar un Parlament que van llegir durant l’acte i que es resumia en aquesta frase:

NO ES TRACTA DE TENIR DRET A SER IGUALS, SINÓ A TENIR IGUAL DRET A SER DIFERENTS.

Aquí el podeu llegir tot:

PARLAMENT ESCOLA INCLUSIVA XV FESTA

SITGES 2018

Un any més les escoles de la Comarca del Garraf participem en el manifest de la XV edició de la Festa per una Societat Inclusiva. Les nenes i els nens hem reflexionat, a partir de la nostra pròpia experiència, viscuda en la inclusió.

Aquestes són les nostres aportacions:

• Les persones amb dificultats podem fer coses igual d’extraordinàries.
  • La discriminació no és una opció. Tots som diferents però per dins som iguals.
  • Cada persona és única a la seva manera, però tots som iguals en sentiments.
  • Cadascú és com és, cadascú té la seva habilitat.
  • Que tinguis una discapacitat, no vol dir que no puguis superar-te.
  • Fes allò que vulguis fer, no et rendeixis mai, lluita pel teu somni.
  • Tots som diferents, sigues tu mateix.
  • Tots som diferents i ens hem de respectar tal com som. No hem de canviar als altres, hem de canviar nosaltres.
  • Tots tenim petites dificultats que ens fan diferents però, a l’hora iguals.
  • No mires a baix quan tens un problema, mira a dalt i segueix endavant.
  • Tu i jo, fem un gran equip, ser diferents ens enriqueix.
  • Mirem les capacitats… tots en tenim.
  • Ningú es perfecte… tots tenim defectes.
  • Tothom és diferent… però, no ha de ser un problema.
  • La vida decideix com som, però nosaltres decidim com serem.
  • Tots hem de posar la nostra molleta de pa per aconseguir un pa sencer i menjar-ne tots.
  • És un privilegi tenir companys amb discapacitat a l’escola. Així aprenc a conviure.
  • Tots som diferents… és la vida.
  • Totes les persones tenim dret a ser feliços… siguem com siguem.
  • Tots som especials… tos tenim un dò…
  • Tots som meravellosos i diferents perquè no som perfectes.
  • M’és igual la diferència… tú ets persona.

Aquests són els sentiments dels nens i nenes, però com a comunitat educativa volem manifestar que creiem en una escola que doni oportunitats a tothom perquè la diversitat ens fa més rics. Una escola que suma valors i normalitza la diferència.

L’any passat us dèiem que estàvem a les portes de l’aprovació del Nou Decret d’Inclusió que havia de garantir que tots els centres educatius sostinguts amb fons públics fossin inclusius Es va aprovar en el mes d’octubre, però volem fer palès que no s’ha pogut desenvolupar per les circumstàncies viscudes.

És per això que cal seguir lluitant per l’escola inclusiva, és un dret i un deure i una necessitat per aconseguir una societat més justa i equitativa.